تم رنگی سایت اندازه فونت + -

در مواجهه با معضل قاچاق باید هزینه شود .

29 مرداد, 1393 ساعت 16:58

 سعید اخباری مدیر فروش مؤسسه ویدئویی قرن 21 در رابطه با وضعیت سینمای خانگی در سال کنونی گفت: به لحاظ کیفی با بازار خوبی روبه رو هستیم

ولی به لحاظ فروش محصولات , خیر. وی تصریح کرد: در حال حاضر کیفیت آثاری که در شبکه سینمای خانگی عرضه می­شود سطح مطلوبی دارد، ناگفته

نماندکه مؤسسه ما نیز در این امر تلاش کرده است که فیلم­هایی با درجۀ کیفی بالا به بازار عرضه کند ولی متأسفانه اکنون سطح بازار فروش این

محصولات بسیار پایین است. اخباری ادامه داد: اعتقاد من بر این است که مردم بهای فیلم خوب را می­پردازند، ولی متأسفانه چندی است که این اتفاق

نمی­افتد.

مدیر فروش مؤسسه ویدئویی قرن21 در خصوص چرایی این موضوع توضیح داد: در عرصه رسانه، به هر حال رقابت­هایی وجود دارد که از آن جمله می توان

به برنامه های تلویزیون، برنامه ­های ماهواره ­ای، اینترنت و فضای مجازی اشاره کرد، این رسانه­ ها از مهمترین رقبای ما در امر شبکه سینمای خانگی

محسوب می­شوند.

وی افزود: از دیگر علل مهم در فروش کم محصولات فرهنگی، بعد اقتصادی و موضوع جیب مردم است و اگر این موضوعات را کنار هم بگذاریم به چرایی

فروش کم در محصولات شبکه سینمای خانگی می­رسیم.

اخباری در خصوص تیراژ فیلم های پخش شده از مؤسسۀ ویدئویی قرن21 اظهار کرد: بالاترین تیراژ ما مربوط به فیلم­های ایرانی می­باشد که چیزی در حدود

80 تا 200 هزار نسخه است.

مدیر فروش مؤسسه ویدئویی قرن21 دربارۀ جدیدترین محصولات این مؤسسه گفت: از عناوین جدیدی که دوبله شده و به زودی پخش خواهد شد فیلم

«مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2»بوده و در بخش فیلم­های ایرانی عنوان جدیدی که به زودی عرضه می­شود؛ فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران » می­باشد

که قرار است اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه در شبکه سینمای خانگی پخش شود.

وی در پاسخ به خبرنگار مجله سینما خانگی مبنی بر اوضاع قاچاق و تاثیر آن بر فروش محصولات فرهنگی، تشریح کرد: پدیدۀ قاچاق معضلی است که از ابتدای شکل گیری شبکه سینمای خانگی وجود داشته و متأسفانه اکنون نیز به مقیاس بیشتری وجود دارد. دلیل تشدید آن این است که در ابتدا توجه بیشتری به این معضل شده و پیگیری­های مستمری در این رابطه انجام می­گرفت ولی اکنون متأسفانه از سوی دوستان ویدئو رسانه ای هیچ­گونه تلاشی در مواجهه با این پدیده به شکل مطلوبی وجود ندارد و احیاناً اگر اظهاراتی از سوی این دوستان مبنی بر مبارزه با قاچاق مطرح شود صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد.

اخباری اضافه کرد: ناگفته نماند در مواجهه با این معضل باید هزینه شود و تا وقتی که مؤسسات رسانه ­ای در رابطه با این جریان هـــزینه نـکنند راه به جایی نخواهیم برد. قطعاً هر مؤسسه به میزان فعالیتش در این صنف باید بیشتر هزینه کند و تنها با حرف زدن کاری انجام نمی­گیرد، این که دور هم جمع شویم و صحبت کنیم و در آخر خروجی مطلوبی نداشته باشیم راه گشا نخواهد بود.

وی عنوان کرد: در برخورد با قاچاقچیان محصولات فرهنگی عملی که متأسفانه از سوی مجریان این طرح به دفعات دیده می­شود برخورد با نمایندگان مؤسسات رسانه­ ای , مستقر در شهرها می­باشد. من نمی­گویم که آن­ها کار خلاف نمی­کنند، شاید کالای قاچاق هم داشته باشند ولی چیزی که قابل توجه است این است که دوستان اجرا کننده این طرح به جای برخورد با قاچاقچیانی که به راحتی در سطح شهر به مقیاس بسیار وسیعی کالا­های قاچاق را عرضه می­کنند به سراغ نمایندگان ما در شهرها می­روند و این پدیده باعث شده هر روز بر قاچاقچیان محصولات نمایش خانگی در سطح شهر افزوده شود.

مدیر فروش مؤسسه ویدئویی قرن21 در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته زمانی که طرح مبارزه با کالای قاچاق به خوبی انجام می­گرفت، ما شاهد آن بودیم که توزیع کالای قاچاق برای قاچاقچیان امری دشوار و تا حدی ناممکن بود، نتیجۀ آن این شد که روند فروش محصولات ما روز به روز بهتر شده و بازار فروش از رکود درآمد.   ولی اکنون با بی ­توجهی به این موضوع فروش روزانه محصولات ما بسیار کم شده و بر میزان ترقیب مردم بر خرید محصولات قاچاق افزوده شده است. البته باید این را هم در نظر داشت، که آن موقع شرایط اقتصادی مردم قطعاً به مراتب بهتر از الان بود.

منبع : دو هفته نامه سینمای خانگی " قلم مهمان

در مواجهه با معضل قاچاق باید هزینه شود .


تبلیغات
Prev
Next
خبرنامه
  1. نام: ایمیل:

خبرنامه‌ها: فیلم 21

عملیات: اشتراک لغو اشتراک

آمار سایت
بازدیدکنندگان امروز : 453 نفر
بازدیدکنندگان دیروز : 521 نفر
بازدیدکنندگان هفته : 974 نفر
بازدیدکنندگان کل : 1219051 نفر
بیشترین بازدید روزانه : 964 نفر
افراد آنلاین : 10 نفر
هواشناسی
حداقل -> 17 درجه
امروز
حداکثر -> 27 درجه
حداقل -> 16 درجه
فردا
حداکثر -> 31 درجه
Tehran